apa barang

Apa barang

Sunday, April 10, 2011

Gua bercerita pasal awek- awek yang ada ciri -ciri makwe-makwe

" ikut saja kata emak engko , cepatkan  saja nikahnya kan senang ..kalau  kamu tak cukup duit ,Dara boleh bantu " Dara kustsumi bercakap sambil tangan lincah menimbang cili boh

" bukan pasal duit " kata gua sambil memerhati kotak kotak yang di penuhi Ciliboh

" habis pasal apa? "  Dara kutsumi  bertanya sambil menarik kerusi di depan meja

" kita  berkawan dah lama, aku tak takut untuk bercerta kepada engko. kebelakangan ni,Tanggapan aku terhadap perempuan cantik sudah berubah .." kata gua

" engko mula berubah la ni" kata dara senyum sinis

" bukan macam tu,tapi,tidak macam dulu.Dulu aku ingin berkenalan dengan sapa saja yang cantik dan menarik.Sekarang aku cuma ingin melihat dan menikmati  kecantikan mereka dari jauh...Dengan berbuat begitu barulah ,boleh mengekalkan misteri tarikan antara lelaki dan perempuan" kata gua sambil menghirup air milo yang terhidang

" perempuan yang menyerah diri memang memikat,tetapi tidak boleh dibandingkan dengan yang jinak jinak merpati ...perempuan yang suka tetapi tidak mahu berkenalan dan berkawan .tidak setanding dengan mereka yang hanya boleh di pandang dan sudah tentu tak dapat. cinta yang tak menjadi tu yg lebih menarik" gua sambung sambil meminta di tambah Milo

" banyak yang aku sedar,dari perkenalan dengan perempuan perempuan. Ketika aku sudah menjadi teman lelakinya,sikap berubah ,sama ada menurut saja apa cakap aku,atau mungkin akan jadi berkira sangat..rasa di tolak dan terima seperti mendapat kemenangan besar dalam hidup  di terima atau tidak permpuan masih kekal misterinya" Satu cawan lagi milo gua habiskan

" Gila betul ...engko dah Asar ... pergi sembahyang Asar  ,sudah nak habis ..nanti tolong Dara angkat ciliboh masuk kereta  kata Dara sambil sambung timbang ciliboh


Nota:

Cik cempaka buleh faham kan kan kan nanti gua certa pasal nurni dan suriana pulak

46 comments:

Cikli said...

yang aku faham...kau memang suka mencekik milo.

MR. SYAH said...

hahha... gua pula yg xpaham..

adrinaqamarina said...

bro! nak milo. thehe.

apa yang penting, perempuan yang cantik tu dipandang dan memandang

kata kila said...

akutakpahamapepunsebenarnye

beautiful_rose said...

pilihan ditangan anda.sila istikharah bro.moga disitu kau dapat petunjuknya.sebelum terlambat.cepat!

whitecappuccino said...

miteri betul la..kena sedia milo banyak2 ni.

ina mail said...

makcik nak faham satu je, siapa lu ngan cik cempaka cun tu?

.drakula. said...

sebenarnya lu sebat jer mana yang termampu...

cek chun said...

gua suka sungguh lu punya pemahaman tentang perempuan
gua punya firasat, lu boleh jadi lelaki terbaik untuk seorang perempuan.

gua paling suka lu dah tukar dari tumpang semangkuk ker apa tu ke interpretasi. tq

little ain said...

abes tu, nak yang camano eh bang?

ayunda maajis said...

ermmm..mungkin jugak ko adalah lelaki yg gatal bro..hmmmm...

nurmisnan said...

brother brutal..
memandang dan perhatikan dari jauh
lebih tertarik
dari dekat2 terus melekat... sgt senang der.. hu3

white rose said...

ape kau pandang kat perempuan cantik?



pagi tghari aku mnum milo gak

Melle Abadi said...

jadi apa kaitannya dengan apa yang abang romlie cakap kat aku?

MOH KEMBARA said...

Salam Yob Brutal, very philosophical neh...tapi jngan terlalu lama Yob...

Marhaenonymous said...

sampai sekarang aku masih tak tau beza pompuan cun dan pompuan cantik..

aku lemah bab menilai pompuan ni..hehe

kindergartenlibrary said...

apa2 pun , lelaki pe2 pun mesti nak yang baik even dia sosial gila2 .
=)

uncle gedek said...

Gua rasa gua dah kenal siapa 'cempaka' tu...

ghost said...

bagus betul pandangan ko kat pompuan..penilaian dari hati yang agak sentimental.

Anonymous said...

Errr, ni cerita betul ke cerpen ni? MAcam ceren pun ada macam kisah peribadi pun ada. Misteri betullah cerita ni. Huhu.

Bidadari Syurga said...

aku suka entry kali nie. entry nie melambangkan 'diri kau' apa sebenarnya yang kau fikirkan...? apa sebanrnya yang kau cari...? its ok... kekadang rasa tu ada memacam... semoga allah beri kamu jawapan.

Kak Long said...

hurmm.. mungkin blom terbukak hati utk ke arah hidup berpasangan? sbb perasaan itu mcm ade jugak dlm diri sy. lebih suka menikmati keindahan rupa kaum adam dr jauh.. tak ade rasa nak ada kaitan dgn diorang.. kalau tak sama, xtau le tu.. kekeke

aza ni said...

yang ke tiga?

Abd Razak said...

Tak mahu pandang-padang nanti kecundang...

sue. said...

babe...kamonlah tukar angin....jom join contest sue....ada bran ke???hehehe

<3,
susuegoodday

airazulaikha said...

aku rasa otak aku ke kiri ke kanan dgn baca entry ini..hehe

Nerzhul said...

misteri perempuan sampai sekarang tak dapat selesaikan..huhu

sharamli said...

yang takda ciri makwe camana pulak

Mutiara Bernilai said...

sukalah entri ni...

kamu punya kaca mata sndiri dlm menilai seorang gadis..

ZieSakura said...

sambungan ade tak? tak faham ni,blurr..haha

makcikkantin said...

Mungkin cemPaka paham tp makcik tak. Nasib baik cili boh tak masuk dlm milo tu....

chesakinah said...

ko nak cakap ko minat dara kutsumi sebenarnye kan? tapi dia x paham... betul? hehehe

blog ko best wei! nasib baik ko singgah. kalau x aku x kenal ;)

sahromnasrudin said...

lu dan cempaka memang ada jodoh la...dia sgt meminati lu..syabas...

aLya maNip said...

perempuan memang misteri.. :)

dara pon cantik..ngeeee

ezza haniza said...

lalu laluuu sedekah coki2 kat luuu

imah said...

SO, FINAL??

YUL said...

milo aje dari taadi, ahaha

Unknown said...

kisahnyee...

Cik Akma said...

wah mendalam maknanyee!

Anonymous said...

Aslmkm.
Jangan terlalu ditanya sama logika & rasa. Tanya juga sama iman di dada.
Bawalah solat istiqarah.
Cempaka juga mungkin bisa mengerti. :)

NAJ HEBAT said...

meh. berkenalan dengan gua.
gua boleh menyayangi, dan membuatkan lu menyayangi gua. setengah mati, bukan separuh hati.

:)

muah..

abam~~~

nurkaloi said...

kaloi fhm kowt
ngeheheh

jinak jinak si ikan kaloi ade tak?

semut sesat said...

aku suka ko brutal.cinta sama ko.ko jinak2 merpati,sukar dijerat.ko ada ciri2 lelaki yg boleh jd laki.--aku xde milo nk minum:(

gadisBunga™ said...

patutlah gua tak kawin-kawin~

Nurr said...

bukan merpati tapi jinak jinak jenahak,hehe.

PenjuruKosong said...

penuh makna..